محققان اعلام کردند که مصرف الکل و نوشیدنیهای حاوی الکل حتی به میزان اندک باعث وخیمتر شدن حال بیماران مبتلا به افسردگی دو قطبی میشود.
به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محققان به تازگی دریافتهاند تنها افرادی که به طور افراطی الکل مصرف میکنند در معرض خطر تشدید این اختلال روانی نیستند بلکه حتی مصرف مقادیر بسیار اندک الکل میتواند تاثیرات نامطلوبی بر روی این بیماران داشته باشد.
در این مطالعات بر روی بیماران مبتلا به اختلال دو قطبی I و II مشخص شد که مصرف کم الکل با تشدید علائم بیماری شامل افزایش تعداد مراجعه به اورژانس و مراکز فوریتهای پزشکی، تغییرات خلقی و افزایش علائم عمومی بیماری در ارتباط است.
از اینرو دکتر بنیامین گلداستین از دانشگاه تورنتوی کانادا و دستیاران وی به بیماران مبتلا به اختلال افسردگی دو قطبی توصیه میکنند که حتی از مصرف مقادیر اندک الکل نیز خودداری کنند.







