براساس نتایج کسب شده از دو مطالعه طولانی مدت، هیچ خطری به خاطر نوشیدن فراوان قهوه، قلب را تهدید نمیکند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران واحد علوم پزشکی ایران، به نقل از پایگاه Health day، مطالعه روی بیش از 120 هزار داوطلب آمریکایی در طی 2 دهه متمادی حاکی از آن است که هیچگونه ارتباطی بین ابتلا به بیماری قلبی و مصرف 6 فنجان قهوه بیشتر در روز وجود ندارد.
محققان همچنین گفتهاند میزان خطری که ممکن است به هر شکل برای سیستم قلب و عروق افراد ایجاد شود، در افرادی که یک فنجان قهوه در طی ماه مینوشند و کسانی که روزانه 5 تا 6 فنجان قهوه مینوشند، کاملا یکسان است.
همچنین، بنا به نتایج کسب شده، تفاوتی میان سلامت قلب، درصد HDL،LDL ( چربی مضر و مفید) کسانی که از قهوه بدون کافئین استفاده میکردند و افرادی که قهوه معمولی مینوشیدند، دیده نشد.
به همین جهت محققان با اطمینان خاطر اعلام میکنند نوشیدن مداوم قهوه، هیچگونه تاثیر شایان توجهی برسلامت نمیگذارد.
لازم به ذکر است اشخاصی که از لحاظ ژنتیکی به قهوه و متابولیتهای آن حساسیت دارند، از این امر مستثنی هست







