سایت جامع علوم رادیولوژی ایران



نوشیدن آب انار سرعت پیشرفت سرطان پروستات را کاهش می‌ده

فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب PDF

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن یک لیوان ‌٨ اونسی آب انار در روز به میزان قابل توجهی از سرعت پیشرفت سلطان پروستات می‌کاهد.

به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محققان می‌گویند تاثیر آب این میوه به قدری زیاد است که حتی می‌تواند به مردان مسن‌تر کمک کند که از این بیماری جان سالم به در ببرند.

انار حاوی مقدار زیادی از نوعی مواد شیمیایی است که آسیب سلول‌ها را به حداقل می‌رساند و احتمالا می‌تواند سلول‌های سرطانی را نیز از بین ببرد.

نتایج این پژوهش که در دانشگاه کالیفرنیا در لوس‌آنجلس صورت گرفته، در مجله کلینیکال کانسرریسرچ به چاپ رسیده است.

در مطالعات قبلی تاثیرات مثبت آب انار بر روی پروستات موش‌های آزمایشگاهی مشاهده شد اما پژوهش اخیر نشان داد که این تاثیرات مفید در مورد انسان نیز صدق می‌کند.

درخت انار بومی ایران و مناطق مجاور آن است. قسمت‌های مختلف درخت انار مخصوصا پوست ریشه و ساقه انار دارای مقادیری در حدود ‌٢٠ درصد تاتن و اسید پونی کوتانیو است. پوست این درخت همچنین دارای الکالوئیدی موسوم به پله تیه‌رین می‌باشد.

در هر صد گرم دانه انار به ترتیب ‌٣٨ کالری انرژی، ‌٨٢ گرم آب، ‌٠/٤ گرم پروتئین، ‌٠/٣ گرم چربی، ‌١٠ گرم مواد نشاسته‌ای، ‌٤ گرم کلسیم، ‌٣ میلی گرم سدیم، ‌٢٦٠ میلی گرم پتاسیم، ‌٠/٥ میلی گرم آهن، ‌٠/٢ میلی گرم ویتامین ب ‌١، ‌٠/٣ میلی گرم ویتامین ب ‌٢، ‌٠/٢ میلی گرم ویتامین ب ‌٣ و ‌٤ میلی گرم ویتامین ث وجود دارد.

آب انار همچنین به داشتن تاثیرات ضد التهابی و سطح بالای آنتی اکسیدان‌ها معروف است که این مواد بدن را در برابر آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد در امان نگه می‌دارد.

افزودن دیدگاه


کد امنیتی
تصویر جدید