اطلاعات جمعآوری شده از مجموع شش مطالعه حاکی از آن است که مصرف دائمی آب از شیر آب ( به جای نوشیدن آب معدنی) تا اندازه ای احتمال ابتلا به سرطان مثانه را درمردان افزایش میدهد.
به گزارش خبرنگار سرویس «بهداشت ودرمان» ایسنا واحد علوم پزشکی ایران، به نقل از پایگاه خبری رویترز، محققان فرانسوی پس از مقایسه نتایج شش مطالعه که وضعیت سلامت کسانی را که فقط از آب شیر استفاده میکردند و مصرف کنندگان آب معدنی را مورد بررسی قرار داده بود، به این نتیجه رسیدند، مردانی که روزانه 2 لیتر آب از شیر مینوشند، 50 درصد بیشتر از افرادی که از طریق مشابه 5/0 لیتر یا کمتر آب مینوشند دچار سرطان مثانه میشوند.
همچنین، محققان مشاهده کردند مصرف فراوان قهوه ( بیش از 5 فنجان در روز) نیز در دامن زدن به افزایش احتمال ابتلا به سرطان مثانه موثر است.
دانشمندان دلیل این امر را وجود مواد شیمیایی موجود در آب شیر میدانند و برجایگزین کردن آب معدنی به جای آب شیر جهت نوشیدن تاکید میکنند.







