پژوهشگران در تحقیقات خود نشان دادند رژیم غذایی حاوی روغن ماهی می تواند از گسترش سرطان پروستات جلوگیری کند.
به گزارش روز چهارشنبه شبکه خبری بیبیسی، در صورتی که سلولهای بیمار در سرطان پروستات حرکت کرده و به دیگر بافتها مانند مغز استخوان بروند خطر مرگ بیمار را تهدید میکند.
براساس تحقیقات آزمایشگاهی انجام شده، روغن "امگا "۳که در ماهیهایی مانند قزل آلا وجود دارد، مانع از گسترش سرطان پروستات میشود.
نتایج این تحقیق که در بیمارستان "کریستی" ( (Christieمنچستر انگلیس انجام شده در مجله پزشکی "" British Journal of Cancerبه چاپ رسیده است.
محققان موسسه "پترسون" تاثیرات دو نوع چربی غذایی را بر روی سلولهای مبتلا به سرطان پروستات در آزمایشگاه مورد بررسی قرار دادند.
تحقیقات پیشین نشان داده بود چربی "امگا "۳که در ماهی "ماکرو" و تنماهی تازه نیز وجود دارد، میتواند به کاهش خطر سرطان پروستات و دیگر بیماریها از جمله بیماریهای قلبی کمک کند.
روغن "امگا "۶که در چربیهای نباتی، میوههای مغزدار و دانهها یافت میشود نقش عمدهای در سلامتی افراد بازی میکند.
سرطان پروستات شایعترین سرطان در بین مردان انگلیسی است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی







