سایت جامع علوم رادیولوژی ایران



مصرف روغن ماهی تا ‪ ۴۱‬درصد مرگ ناگهانی را کاهش می‌ده

فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب PDF

رییس بیمارستان قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: براساس مطالعات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشخص شد مصرف روغن ماهی تا ‪ ۴۱‬درصد مرگ ناگهانی افراد را کاهش می‌دهد.

دکتر"معصومعلی معصومی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:
مطالعه انجام شده بر روی ‪ ۱۱‬هزارو ‪ ۳۲۳‬نفر از افراد صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه روغن ماهی منبع غنی "امگا سه" است گفت: جلوگیری از لخته شدن خون و کاهش فشار خون از خواص روغن ماهی است.

وی افزود: بر اساس مطالعات انجام شده توصیه می‌شود که خانواده‌ها مصرف روغن ماهی را به صورت دو مرتبه در هفته جز رژیم غذایی اجباری خود قرار دهند.

وی گفت: متاسفانه فرهنگ مصرف ماهی در استان کرمانشاه پایین است که نیاز به فرهنگ‌سازی مناسب دارد.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد سرانه مصرف آبزیان در استان کرمانشاه نصف میانگین کشوری است.

دکترمعصومی سرانه مصرف آبزیان در استان کرمانشاه را سه کیلو و ‪ ۳۰۰‬گرم عنوان کرد.

به گفته وی، میانگین سرانه مصرف آبزیان در کشور شش کیلو گرم است که این میزان با سرانه جهانی که ‪ ۲۰‬کیلو و ‪ ۳۰۰‬گرم است فاصله زیاد دارد.

فوق تخصص بیماریهای قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از حدود یک میلیون و ‪ ۲۰۰‬هزار تن روغن مصرفی در کشور حدود ‪ ۴۸۰‬هزار تن آن دارای اسید چرب ترانس است.

وی افزود: بر اساس استانداردهای جهانی میزان اسیدهای چرب ترانس آن باید دو درصد یعنی ‪ ۲۴‬هزار تن باشد.

معصومی گفت: میزان ترانس اسیدهای چرب روغن‌های نباتی کشور ما ‪ ۲۰‬برابر استاندارهای جهانی است.

این فوق تخصص قلب و عروق عدم تحرک، مصرف روغن‌های مایع به ویژه روغن ماهی، کاهش استرس‌های محیطی را از مهمترین عوامل موثر در پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی دانست.

کلید واژه ها:

افزودن دیدگاه


کد امنیتی
تصویر جدید