مطالعات محققان ایرانی گویای این امر است که در پیش گرفتن رژیم غذایی با چربی متوسط ممکن است اثر بهتری بر عوامل خطر بیماریهای قلبی عروقی در مقایسه با رژیم غذایی کم چربی در دراز مدت داشته باشد.
به گزارش خبرنگار ایسنا واحد علوم پزشکی ایران، براساس پژوهشی که توسط محققان مرکز تحقیقات غدد درونریز و متابولیسم روی 89 فرد چاق یا دارای اضافه وزن، از لحاظ وزن، اندازه دور کمر، درصد LDL، HDL، تری گلیسرید و فشارخون صورت گرفت، مشخص داد در افرادی که تحت رژیم با چربی متوسط قرار گرفته بودند عواملی مانند وزن و دور کمر به طور محسوسی کاهش یافت.
تحلیل یافتهها همچنین حاکی از آن بود که رژیم کم چربی فقط توانسته بود پس از گذشت چهار ماه HDL را افزایش دهد.
محققان با استناد به این یافتهها تاکید میکنند رعایت یک رژیم متعادل میتواند در کاهش خطر ابتلا به اختلالات قلبی عروقی موثر باشد، ضمن اینکه عوامل خطرزایی مانند فشارخون بالا و LDL در پاسخ به این نوع رژیم، افت قابل توجهی نسبت به رژیم کم چرب نشان میدهند.







