نوشیدن چای سیاه باعث کاهش مرگ و میر پس از سکته قلبی میشود.
به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» خبرگزاری دانشجویان ایران، مطالعاتی که توسط انستیتو ملی هلند انجام شد نشان میدهد کسانی که روزانه سه فنجان چای مینوشند ریسک حملات قلبی را تا 50 درصد کاهش میدهد.
همچنین بر مبنای این پژوهش مشخص شد، افرادی که به اندازه کافی چای مصرف میکنند، احتمال مرگشان پس از سکته قلبی 35 درصد کمتر از کسانی است که اصلا چای نمینوشند.
تحقیقات قبلی محققان نشان داده بود که چای در درمان و پیشگیری از بسیاری بیماریها مفید است به شرط این که در زمان و اندازه مناسبی مصرف شود.







