نتایج تحقیقات جدید در لندن نشان داد که مصرف مقادیر مناسبی از ویتامین D به طور روزانه، احتمال ابتلا به انواع سرطانها را کاهش میدهد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نتایج تحقیقات جدید نشان داد که علاوه بر نقش اشعه خورشید در پیشگیری از ابتلا به بسیاری از سرطانها، مصرف ویتامین D نیز در این امر مؤثرست.
این تحقیقات همچنین نشان داد: بدن انسان میتواند در زمانهای معینی با قرار گرفتن در برابر نور خورشید تولید ویتامین D کند. این در حالیست که قرار گرفتن در برابر نور خورشید برای مدت زمان طولانی ممکن است منجر به سرطان پوست شود.
رادیو انگلیس نیز اعلام کرد: مصرف ویتامین D در میان زنان تقریبا میزان ابتلای زنان را به سرطان سینه و دیگر سرطانها تا 10 درصد کاهش میدهد.
کلید واژه ها:







