محققان میگویند کمبود ویتامین کا برای سلامت استخوانها مضر است و در بروز پوکی استخوان نقش دارد.
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس از آن آربور در میشیگان، "جین لوکاس" سرپرست این تحقیق از دانشکده پرستاری دانشگاه میشیگان، دریافت که یکی از نخستین آثار کاهش استروژن نقص در عملکرد ویتامین کا در استخوان است.
این مطالعه نشان میدهد میزان مجاز ویتامین کا که برای زنان سالم توصیه میشود برای حفظ سلامت استخوانها در آستانه یائسگی کافی نیست.
برای جذب ویتامین کا در اوایل یائسگی زنان باید هر روز سبزیهای دارای برگهای سبز تیره و روغنهای گیاهی مصرف کنند حال آن که در دوران بلوغ و جوانی، ورزشهای تحمل وزن، نقش مهمی ایفا میکند.
این محققان افزودند مکملهای ویتامین کا باید با مشورت پزشک مصرف شود.
کسانی که داروهای رقیقکننده خون دریافت میکنند نباید ویتامین کا مصرف نمایند.
این یافتهها در نشست انجمن غدد درون ریز ارایه شد و در شماره ماه سپتامبر و اکتبر مجله "یائسگی "menopauseمنتشر شده است.







