تحقیقات نشان داده است که مصرف قرصهای ویتامین D میتواند به میزان قابل توجهی احتمال ابتلا به سرطان لوزالمعده را کاهش دهد.
به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» خبرگزاری دانشجویان ایران، دانشمندان آمریکایی دریافتهاند که مصرف قرصهای ویتامین D خطر ابتلا به این سرطان را کاهش میدهد و لازم به ذکر است که امکان تشخیص این بیماری در مراحل اولیه تقریبا در بیشتر موارد ضعیف است.
آمار به دست آمده در انگلیس نشان داده است که بیش از 3600 زن و بیش از 3500 مرد در این کشور سالانه به سرطان لوزالمعده مبتلا میشوند. به علاوه جراحی اغلب برای درمان این بیماری مؤثر نیست.
پیش از این نیز تحقیقات نشان داده بود که مصرف ویتامین D تاثیر قابل توجهی در کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات، سرطان سینه و سرطان روده دارد.
البته محققان میگویند: این بدان معنی نیست که مردم برای دور کردن خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده باید ویتامین D مصرف کنند.
همچنین گفتنی است که به استثنای سیگار کشیدن، هیچ عامل محیط زیستی یا غذایی در ارتباط با ابتلا به سرطان لوزالمعده وجود ندارد.
همچنین مطالعات پیشین نشان داده است که ویتامین D میتواند مانع از تکثیر سلولهای سرطانی شود.







