بر اساس نتایج مطالعات اخیر در ایتالیا، رژیمهای غذایی حاوی مقادیر زیادی غلات به ویژه حاوی مقادیر زیادی نان، خطر ابتلا به یک نوع مهم از سرطان کلیه را موسوم به RCC افزایش میدهد.
به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» خبرگزاری دانشجویان ایران، دکتر فرانچسکو براوی و دستیارانش در موسسه «ماریو نگری» در شهر میلان در این باره خاطرنشان کردند که رژیم غذایی و تغذیه نقش مهمی در ابتلا به این نوع از سرطان کلیه ایفا میکند. نتایج این مطالعات در مجله بینالمللی سرطان منتشر شده است.
در این پژوهش مطالعاتی با مقایسه رژیم غذایی 767 بیمار سرطانی با جمعآوری اطلاعات از طریق توزیع پرسشنامه طی دو سال قبل از تشخیص بیماری، با یک گروه 1534 نفری دیگر که اختلالات سرطانی، نداشتند صورت گرفت.
بررسیها نشان داد که مصرف زیاد نان 94 درصد، پاستا یا ماکارونی 29 درصد و شیر و ماست 27 درصد خطر ابتلا به سرطان کلیه را افزایش میدهد.
در مقابل مصرف بالای گوشت مرغ، گوشت قرمز و سبزیجات خطر ابتلا به این سرطان را به ترتیب 26 درصد، 36 درصد و 35 درصد کاهش میدهند.







