سایت جامع علوم رادیولوژی ایران



مصرف آب میوه و سبزیجات خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش

فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب PDF

محققان گزارش دادند که خطر ابتلا به بیماری آلزایمر در سالمندانی که در طول پژوهش‌های 10 ساله این محققان، به طور منظم از آب میوه‌ها و سبزیجات مصرف کرده‌اند، به میزان چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این بررسی‌ها نشان داده است که درصد ابتلا به بیماری آلزایمر در افرادی که سه نوبت یا بیشتر در هفته آب میوه می‌نوشند، 76 درصد کمتر از کسانی است که میزان مصرف آب میوه آن‌ها کمتر از یک نوبت در هفته است.

همچنین در افرادی که در هفته یک یا دو نوبت در هفته آب میوه می‌نوشند، خطر ابتلا به این بیماری 16 درصد کاهش پیدا می‌کند.

دکتر کوی دای، استادیار پزشکی از دانشکده طب دانشگاه واندربلیت در این گزارش آورده است که آنچه که این مزیت را موجب می‌شود، آنتی اکسیدان‌های معمولی موجود در آب میوه‌ها نیست.

وی این تاثیر را ناشی از نوعی آنتی‌اکسیدان خاص قوی موسوم به پلی فنول‌ها می‌داند.

دای در ادامه این گزارش یادآور شده است: به همین خاطر است که ما تصمیم گرفته‌ایم در مورد آب میوه یا سبزی مطالعه کنیم. پلی فنول‌ها در بخش‌های بیرونی میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شود و تنها در پوست آن‌ها وجود دارند. وقتی شما آب تمام قسمت‌های‌ میوه را بگیرید، این مواد وارد آب میوه می‌شوند.

افزودن دیدگاه


کد امنیتی
تصویر جدید